top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תHaim Oren

השפעת השינה על ה- well being שלנו


מניסיוננו בארץ ובעולם יש חוסר מודעות לגבי השפעת השינה על תפקוד הגוף. המרכז האמריקני לבקרת מחלות מסיק על סמך מחקרים רבים שקיים קשר משמעותי בין משך השינה לבין גורמי סיכון ללב, יתר לחץ דם, עישון, רמות גבוהות של כולסטרול והשמנה. לפי ההנחיות האחרונות של האיגודים האמריקנים לגריאטריה, רפואת ריאות, פסיכיאטריה ונוירולוגיה, קובעים המומחים כי מרביתנו ישנים פחות מהמומלץ ולא מתייחסים ברצינות הראויה לחשיבות השינה בחיינו.

חוק הזהב הוא הוא 7 שעות שינה . וכל מספר נמוך מכך יחולל מחלות.

שעות השינה של הישראלי הממוצע נמוכות בהרבה מההמלצות.

מהסקרים עולה כי גברים ישנים לרוב פחות מנשים, וכי הישראלי הממוצע ישן 6 שעות ו-55 דקות בממוצע. עם הגיל קיימת ירידה בשעות השינה בשני המינים.

חוקרים באוניברסיטת סוראי שבאנגליה גילו לאחרונה שאפילו שבוע של חוסר בשינה יגרום לשינוי בפעולת 700 גנים בגוף האדם המנהלים את מערכת החיסון והתמודדות הגוף עם מתח.

התוצאה: סיכון גבוה של השמנה, מחלות לב ופעילות מנטאלית נמוכה.

בראיון שערכתי לאחרונה עם Tarja Mulari אלופה אולימפית בסקי וקאוצ'רית בכירה בהינטסה פרופמנס מגדירה את השינה כמשימה הראשונה בחשיבותה בתהליך בניית wellbeing היא מדגישה שהתפקוד היומי שלנו תלוי באיכות השינה בלילה הקודם.


היא נותנת אנלוגיה מעניינת: "כפי שאתה מטעין את מכשיר הסמארטפון שלך או את המצבר באוטו שלך, באמצעות השינה אתה מטעין את מערכות הגוף והמוח שלך".


היא ציינה מספר טיפים לשינה אפקטיבית:


1. הקפידו על 7-9 שעות שינה בממוצע ללילה 2. הגדירו את השינה כגורם חשוב מאוד בלו"ז היומי וקבעו זמן קבוע לשינה 3. הימנעו משתיית משקאות מעוררים מספר שעות לפני השינה כמו: קפאין, אלכוהול וכול' 4. הפסיקו קריאת מיילים, ווצאפים וצפייה במסכים מספר שעות לפני השינה. הם נחשבים כהורסי איכות השינה שלך 5. וודאו שאתם באווירת שינה: בדקו את כמות התאורה בחדר השינה, רעש, טמפרטורה ,איכות המיטה וכול'

והחשוב מכל הגדירו לעצמכם את השינה כגורם ראשון במעלה לתפקוד ה- well being שלכם.


12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page