top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תHaim Oren

איך מסתגלים לתקופת הפוסט קורונה? 5 טיפים לחזרה לשגרת עבודה




נתוני התחלואה הנמוכים בישראל הודות למבצע החיסונים המוצלח, מאפשרים לנו בישראל להנות מהקלות רבות ובין היתר, חזרה למקומות העבודה שנסגרו בעקבות המגיפה.

סקרים רבים שנערכו בקרב העובדים מצביעים על כך שאנשים שכבר התרגלו לעבוד מהבית, מתקשים לחזור לשגרת עבודה כפי שהייתה נהוגה לפני פרוץ המגיפה. בשנה החולפת, יצרנו הרגלי עבודה ודפוסי התנהגות חדשים, מה שנקרא בפי כל : The New Normal

סביבת העבודה השתנתה מהמשרד לפינת העבודה בבית כאשר אנו לבושים בג'ינס או טרנינג עם חיית המחמד לידינו. מפגישות בלתי אמצעיות עם העובדים בארגון עברנו לשימוש בזום ולשיחות טלפון. תרבות שלמה של תקשורת פורמאלית ולא פורמאלית פנים -אל -פנים הצטמצמה לתמונת פרופיל בזום. הפכנו להיות בכורח המציאות פחות מחוברים והקשר עם העמיתים שלנו הפך לדיגיטאלי וסנטתי. ומהצד השני, רבים מאיתנו התרגלנו לבית, להיות עם המשפחה, להתחיל את הבוקר בלי עמידה בפקקים ובלי האינטנסיביות של העבודה. כבר הורדנו הילוך ועכשיו זה לא פשוט להחזיר את עצמנו בחזרה לקצב החיים טרום הקורונה.

מה עושים כדי להסתגל למציאות החדשה של חזרה לעבודה חלקית/ מלאה במשרד?


1. החזרה לעבודה צריכה להיות הדרגתית ומתונה. אם מקום העבודה מאפשר עבודה היברידית, יש לבחון האם זה מתאים לנו? ואם כן, מהו המינון הנכון בין עבודה במשרד ובין עבודה בבית.

2. מהי כמות העבודה הרצוייה? הקורונה למדה אותנו שחיינו הפרטיים וחיי המשפחה שלנו הם חשובים מדי ולא ראויים להקריב אותם על מזבח ההעבודה . יש להקפיד על יצירת שיווי משקל בין העבודה למרחב האישי והמשפחתי שלנו. ולהימנע מעבודת יתר שתמיד באה על חשבון דברים חשובים בחיינו.

3. חיזוק התקשורת עם עמיתים לעבודה האינטראקציה פנים אל פנים עם הקולגות שלנו בעבודה היא חשובה מאוד. אחרי שנה של מפגשים בזום, רצוי וכדאי לחזור ולחזק את קשרי העבודה אך הפעם לאוו דווקא בישיבות צוות ארוכות ומייגעות, אלא רצוי לבחון קיום מפגשי עבודה בהליכה או מפגשים באויר הפתוח או בחיק הטבע ומה עם פגישה איתם על קפה?

4. מפגשים מהסוג האישי אני ממליץ להכניס ללו"ז השבועי שלנו פגישות עם אנשים שהזנחנו במהלך הסגרים כמו להיפגש על בני משפחה קרובים ורחוקים, להיפגש על כוס קפה עם חברים.

5. גוף ונפש - מומלץ לשלב הליכה על בסיס קבוע לחוף הים או בקרבת עצים / חורשה / יער כדי לחזק את השקט הפנימי. להעניק לעצמנו את השקט הנדרש לנו כדי לתפקד כהלכה במרחב העבודה המשתנה במהירות. ( ראו פוסט "להיטען"). הקורונה לימדה אותנו שאין לקחת את החיים for Granted . לכן יש שים לב שהאיזון שלך בין עבודה לחיים ובין גוף לנפש לא ייסחף שוב בשטף העבודה והדדליינים.


כל אלו הן פעילויות שיחזקו את ה-Well Being שלנו.

















18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page