top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תHaim Oren

Green Washing או wellbeing?



לאחרונה שמעתי על חברה בישראל שפרסמה מכתב לעובדיה ובו תארה את מחויבותה ודאגתה לבריאות העובדים ונתנה להם קופון של 400 שקל לרכישת מוצרי בריאות. חברה אחרת - בינלאומית - שידועה בכך שעובדיה עובדים בממוצע 70 שעות בשבוע ויותר( ! ) הכריזה על חלוקת שעוני בריאות חכמים מסוג Fitbit כדי שישגיחו על בריאותם.


אלו רק שתי דוגמאות למה שנקרא Green washing : "כאשר החברה מגזימה, מוליכה שולל או מטעה את העובדים כבכל הקשור לבריאותם". אני רואה הרבה מקרים בארץ ובעולם שמנהלי חברות מדברים גבוהה על המחויבות שלהם לחזק את ה- well being של העובדים אבל באופן מעשי זה רק מס שפתיים ואין כאן מחויבות רצינית.

הלחץ להראות תוצאות פיננסיות טובות, מאלץ את המנהלים להתמקד רק במהלכים שישפיעו על השורה התחתונה ומתעלמים ממהלכים יכולים להשפיע לטובה על ביצועי עובדי החברה כמו wellbeing


כל הנושא של wellbeing נתפס כנושא "רך" ו- Nice to have ולא כגורם קריטי ובעל השלכות אסטרטגיות על החברה / הארגון וזו טעות שמשלמים עבורה בין השאר: בעזיבת עובדים, הגדלת מספר ההיעדרויות מהעבודה, ימי מחלה, קשיים בגיוס טאלנטים לחברה, שחיקה שפוגעת בביצועי העובדים ועוד.


green washing מתרחש כאשר חברות מציעות לעובדים סדנאות יוגה ופילאטיס, או תלושים לרכישת מוצרי בריאות, או ייעוץ לישיבה נכונה כאשר העובדים עובדים 70 שעות בשבוע; הזמנת מאמן אישי לעובדים שהתלוננו על עייפות ללא התמודדות אמיתית עם הסיבות לעייפות, הזמנת מרצה בנושא שחיקה בעבודה ללא התמודדות עם סיבות השחיקה, ועוד


בהרצאה שנשא לאחרונה יו"ר חברתHintsa performance ג'ואה ארקאייס הוא אמר שאחד מהפרדוכסים הניהוליים של המאה ה- 21 הוא:


כיצד אנו מאזנים בין השקעה ב-- wellbeingשל העובדים לבין מקסום התוצאות העסקיות של החברה בטווח הקצר.

חברות בארה"ב ובאירופה שדיווחו על הצלחת תוכניות ה – wellbeing כמקדם חיובי לביצועי החברה, היו כאלה שטיפחו את התרבות הארגונית וראו ב - Wellbeing לא רק סלוגן או קמפיין לחגים אלא חלק מהאסטרטגיה ודפוס החשיבה הארגונית.

המחקר של Koop Health בארה"ב מצא שבמהלך 14 שנה של תקופת המחקר, חברות שהשקיעו באופן עקבי ב- well being של עובדיהן, מחיר המנייה שלהם עלה ב- 325% בהשוואה למדד S&P 500 .

ומדובר לא בקוטלי קנים , אלא חברות מובילות בארה"ב כגון:


Delta Air Lines

PepsiCo

Citibank

Johnson & Johnson

American Express

Berkshire Health Systems

Kaiser Permanente

Maine General Health,

Quest Diagnostics



אז במה אתם בוחרים? האם תתמקדו בחיפוש אחר פתרונות נאותים לטיפוח ה – wellbeing של העובדים או שתסתפקו בפתרון של greenwashing?


חיים אורן

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page